قوانین حقوقی استارت آپ ها - گروه وکلای البرز | مشاوره حقوقی - وکالت دعاوی استارت آپ و کسب و کار
قوانین حقوقی استارت‌آپ‌ها

قوانین حقوقی استارت آپ ها –

توسعه کسب و کارهای اینترنتی و رشد استارتاپ ها در کنار پیچیدگی های فنی و مدیریتی که دارد، از جهت حقوقی نیز مسائل و چالش هایی دارد که مدیران شرکت های استارتاپی حتما باید نسبت به آنها آگاه باشند. اگر شما هم به دنبال راه اندازی یک کسب و کار جدید در قالب استارتاپ هستید، می توانید از این مطلب به عنوان یک راهنمای کامل و جامع حقوقی برای راه اندازی استارتاپ یا کسب و کار نوپای خودتان استفاده کنید.

ما در این مقاله ابتدا مفهوم استارتاپ را کمی روشن تر می کنیم، سپس شما را با حقوق کسب‌وکار و قوانین حوزه استارتاپ‌ها آشنا می‌کنیم، در ادامه از مشکلات حقوقی که استارتاپ‌های نوپا را تهدید می‌کنند سخن به میان می‌آوریم و در انتها ۲۰ نکته حقوقی کاربردی برای شروع و راه‌اندازی یک استارتاپ را به شما ارائه خواهیم کرد.

لطفا در این مسیر همراه ما باشید.

 

استارتاپ چیست؟

واژه‌ی استارتاپ و کسب و کار نوپا پس از موفقیت چشمگیر شرکت های مطرح حمل و نقل شهری مثلاسنپ و تپسی رواج فوق العاده ای پیدا کرده است و این واژه به شکل گسترده ای در حال رواج بین مردم عادی است.

اما سوال متداولی که به راحتی نمی توان به آن پاسخ داد این است که واقعا استارتاپ چیست؟

آیا استارتاپ یک ایده جدید است یا یک کسب و کار جدید یا یک شرکت کوچک یا یک روش جدید کسب درآمد؟

واقعیت این است که تعاریف متفاوتی از استارتاپ ها ارائه شده است، اما اگر بخواهیم استارتاپ را خیلی راحت تعریف کنیم باید بگوییم: “استارتاپ یک یا چند شخص کارآفرین یا یک شرکت نوپا با سرمایه ای اندک است که با تکیه بر انگیزه و توان بنیانگذارانش به دنبال ایده‌ی عرضه یک خدمت یا کالای منحصربفرد جدید، برای حل یک مشکل یا نیاز قدیمی و بدون پاسخ است.”

بد نیست بدانیم از جمله ویژگی های بارزی که یک استارتاپ دارد مقیاس پذیری سریع و آسان کسب و کار (به معنی قابلیت توسعه و رشد سریع و کم دردسر کسب و کار)، مدل درآمدی تکرار شونده و غالباً استفاده از ایده های مبتنی بر فناوری است. با توجه به تعریفی که از استارتاپ طرح کردیم، مشخص می شود که تا چه حد استارتاپ ها برای پایه گذاری، رشد و توسعه خود نیازمند اطلاعات و آگاهی های حقوقی هستند.

 

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی در زمینه قوانین حقوقی استارت آپ ها با ما در ارتباط باشید .

نظر (1)

  1. modir
    ۱۳۹۹-۰۴-۰۳ پاسخ

    محتوای بسیار عالی

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع گفتگو
به مشاوره نیاز دارید ؟
سلام
نیاز به مشاوره آنلاین دارید ؟
اگر نرم افزار واتس‌آپ ندارید لطفاً با شماره 09122643517 جهت مشاوره تماس بگیرید.